Kargo teslimat sürecinde değişen “Pazar Trendlerine” çözüm:
ParcelA Akıllı Kargo Otomatı
E-Ticaret Şirketleri
ParcelA Kargo Otomatı Ne Sunuyor?
Geleneksel perakende sektörü, e-ticaretin hızlı, kullanışlı ve güvenilir hizmet sağlama yeteneğiyle son yıllarda giderek daha fazla sekteye uğradı. Amazon, eBay, Jingdong ve Alibaba gibi şirketlerin öncülüğünde kullanılan yeni teknolojiler, bir e-ticaret sektörü yarattı. Çevrimiçi satın alma, e-ticaret sektörünü büyüttü ve tüketicilere her zamankinden daha fazla seçenek sunmaya başladı. Ama beraberinde; firmaların çözmesi gereken zamanında paket teslimi, güvenli paket teslimi gibi farklı sorunlar meydana getirdi.
ParcelA Akıllı Kargo Otomatı, yalnızca bu yeni sipariş modelinin getirdiği sorunları çözmekle kalmayıp, aynı zamanda yeni nesil son kilometre lojistiğinin bütününe hizmet eder.
Yeni Gönderim Modeli: Çevrimiçi Satın Al, Kargo Otomatından Teslim Al
Pazarda hakim güç olmak için Amazon, 90’lı yılların ortalarında başlayan bilgi işlem gücündeki hızlı değişimlerden yararlandı. Bilgi işlem gücü giderek daha kapsamlı hale gelmekte ve büyük verileri daha iyi işleyebilmektedir. Aynı zamanda daha ekonomik fırsatlar sunarak, yeni ve daha küçük firmaların hem pazara girmesine hem de bölgelerinde kendilerine bir yer açmasına olanak sağlamaktadır.
Günümüzde kullanılan gelişmiş algoritmalar sayesinde, en kalabalık müşteri tabanının nerede olduğu ve hatta müşterilerin ne sipariş edeceği gibi veriler tahmin edilebilmektedir. Aynı zamanda müşterilere, ertesi gün veya saatler içinde teslimat imkanı sunulmaktadır. Bu gelişmelerin sonucu olarak, akıllı kargo otomatları firmalar için daha önemli bir çözüm haline gelmiştir.
Kargo Otomatlarında Seçenek
Tüketiciler, siparişlerini verirken en uygun olanı seçmelerine olanak tanıyan özellik ve seçeneklerinin olmasını isterler. Dünyanın en büyük e-ticaret şirketi Amazon, müşterilerine daha hızlı kargo için seçenekler sunmaktadır; müşteriler isterlerse ekstra ödeme yaparak kargolarını hızlı teslimat ile alabilmekte veya normal hızdaki teslimatı seçerek tasarruf edebilmektedir. Tek tıklamayla satın alma, abonelikle ücretsiz teslimat ve aynı gün, hatta iki saatte teslimat gibi sunulan değişik seçenekler, tüketicileri Amazon’a çekmektedir. Amazon müşterilerine seçenekler sunarak e-ticarete hakim oldu; 2019’a kadar ABD’deki pazarın % 45’ini ve dünya genelinde ise pazarın % 13,7 elde etti.
Ancak 2020’nin üçüncü çeyreğine gelindiğinde, Amazon’un toplam satışı artarken, pazar payı küçüldü. Bu azalan pazar payında, pandemi döneminde tüketicilerin online alışverişe yönelmesi ve bu sayede birçok firmanın altyapısını e-ticarete uygun hale getirmesi etkili oldu.
Küçük perakendeciler, uygun maliyetleri ve güçlü bilgi işlem teknikleri ile küresel ekonomide kendilerine yer edindiler. Doğru alanlara yerleştirilmiş kargo otomatları sayesinde uygun koşulları oluşturarak müşterilerine daha güvenilir ve hızlı bir şekilde ulaştılar.
Kargo Otomatları Lojistik Sorunlarını Çözecek!
Pandemi döneminin etkilerinin ve online alışveriş sisteminin sunduğu rahatlıkla yaşanan değişimin, pandemi öncesi duruma geri dönmesi beklenmektedir. Bu dönemden önce internetten alışveriş yapmamış olan insanlar artık, dijital alışverişin kolaylığından faydalanmaktadır. Üstelik küçük perakendeciler bile birkaç saat içinde siparişlerini teslim edebildiğinden dolayı online siparişlerin oluşturduğu yük artmaktadır.
Akıllı kargo otomatları lojistik, kargo ve e-ticaret firmaları ile müşterilerin arzu ettikleri kolaylıkları sağlamaktadır.